Liczba wydanych publikacji: 1205

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu – ćwiczenia

Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu – ćwiczenia

Książka stanowi propozycję działań terapeutycznych i edukacyjnych ukierunkowanych na stymulowanie rozwoju teorii umysłu. Jest to kontynuacja podręcznika Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu.

Szczegóły produktu

Tytuł: Jak uczyć dzieci z autyzmem czytania umysłu

Zeszyt ćwiczeń dla nauczycieli i rodziców

Autor: Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Julie Hadwin
Ilość str. 172
Format: 165 x 235
Oprawa: miękka
Wydano: Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział w Krakowie,

opracowanie: Wydawnictwo JAK 2012

ISBN: 978-83-929749-9-4
 

Opis:

 

Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe.

Program podzielony został na sześć poziomów:

POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY – Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy.

POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY – Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy.

POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” – Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio.

POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ – Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami.

POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ – Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami.

POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU – Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania.

zajrzyj do książki