
Książka przygotowana w naszym Wydawnictwie na zlecenie Wolters Kluwer Polska.
Opracowanie obejmowało:
• opracowanie redakcyjne
• skład i łamanie
• dwie korekty
• obsługę korekty autorskiej…
Szczegóły produktu
Tytuł: | Patologie organizacyjne – diagnoza i interwencja |
Autor: | Ryszard Stocki |
Format: | 176 x 250 |
Oprawa: | miękka |
Wydano: | nakładem Wolters Kluwer Polska – Oficyna, 2005 r |
ISBN: | 83-89355-74-4 |
Opis:
|
Książka przygotowana przez nasze Wydawnictwo na zlecenie Wolters Kluwer Polska.
Opracowanie obejmowało: redakcję, korekty, indeksy, skład i łamanie.
Diagnozowanie organizacji jest czymś oczywistym i dawno zostało zaakceptowane w praktyce zarządzania. Inaczej przedstawia się sprawa patologii, o których pisze się mało i niechętnie tylko nieliczne organizacje przyznają się do jakichś nieprawidłowości. Mechanizmy patologiczne niejednokrotnie stają się funkcjonalnym elementem systemu (pełnią na przykład funkcję stabilizującą) i patologia tak silnie zrasta się wtedy z systemem, że jest uznawana za jego nieodzowny element. Przestaje się ją wówczas dostrzegać albo ujawnia się ona pod zupełnie inną postacią. Aby postawić trafną diagnozę, trzeba zatem znać i rozumieć mechanizmy patologiczne. Inspiracją do zaproponowanej w tej pracy systematyki patologii organizacyjnych był system kryteriów diagnostycznych DSM III, stosowany w psychiatrii. W przedstawionym systemie każda patologia jest określona za pomocą pięciu osi, opisujących kolejno: łatwo dostrzegalne objawy patologii, patologie związane z osobami kierującymi organizacjami, nieprawidłowości operacji i procesów, patogenne oddziaływanie środowiska organizacji i rozwój zjawisk patologicznych w czasie. Druga część książki ma charakter narzędziowy. Omówiono w niej szczegółowo takie zagadnienia, jak: Każdy rozdział zaczyna się od studium przypadku opisu jednej z powszechnie występujących patologii, ze szczegółowymi propozycjami interwencji w organizacji. Ich podsumowaniem jest ostatni rozdział, w którym przedstawiono działania, jakie można podjąć, aby uchronić swoją organizację od patologii. |